Κυριακή 21 Ιουνίου 2009

Media Smart: Πρόγραμμα Παιδείας για τα ΜΜΕ

Θέλουν οι διαφημιστικές εταιρείες να κάνουν τα παιδιά σκεπτόμενους καταναλωτές ή να τα πείσουν από μικρά να βλέπουν διαφημίσεις και να μην τις βαριούνται;;;;

Διαβάστε το άρθρο της Ναυτεμπορικής:
"Ως μέρος της κοινωνικής τους υπευθυνότητας οι εταιρείες επικοινωνίας και διαφήμισης δημιούργησαν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που φέρνει την Παιδεία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
Πρόκειται για το Media Smart, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται δωρεάν στα σχολεία, σε παιδιά 6-11 ετών και διδάσκει με βιώσιμο τρόπο πώς αυτά μπορούν να αποκτήσουν κριτική προσέγγιση απέναντι στη διαφήμιση και να γίνουν σκεπτόμενοι καταναλωτές.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε στη Μ. Βρετανία το 2002 και πλέον έχει υιοθετηθεί από άλλες επτά χώρες. Στην Ελλάδα η έκδοση προσαρμόστηκε χάρη στην πρωτοβουλία του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) και της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας (ΕΔΕΕ).

Είναι πρόγραμμα Παιδείας, όπως τόνισε σε ειδική παρουσίαση ο υφυπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λυκουρέτζος, ενώ προσδοκίες διατύπωσε και η Μαργαρίτα Παπαδά, Γενική Γραμματέας Επικοινωνίας η οποία μάλιστα συμμετέχει και στην ειδική ομάδα ειδημόνων η οποία συγκροτήθηκε σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα για να δίνει κατευθύνσεις για την πορεία του προγράμματος.

Συμμετέχουν επίσης: Αναστασία - Σίσσυ Γκίνα, Διευθύντρια Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης - υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ροδόλφος Μορώνης, πρόεδρος ΙΟΜ, Μανόλης Παπαπολύζος, πρόεδρος ΕΔΕΕ, Δημήτρης Ποταμιάνος, Καθ. Παντείου Πανεπιστημίου, Μπέτυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου, Ζωζέτα Μηλιωπούλου, Επικοινωνιολόγος και Επιστημονικός Συνεργάτης του Παντείου Πανεπιστημίου, Χρήστος Παναγόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Κιμπουρόπουλος, πρόεδρος ΕΙΤΗΣΕΕ και Κατερίνα Βλάχου, μέλος Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος.

Σύμφωνα με τον κ. Παπαπολύζο, είναι δύσκολο να απομονώσει κανείς την «εμπορική ανακοίνωση» από ένα παιδί κι επομένως όπως πρότεινε η κα Τσακαρέστου είναι προτιμότερο να εκπαιδευτούν τα παιδιά ώστε να αντιλαμβάνονται πίσω από τα μηνύματα και τις εικόνες.

Σημειώνεται ότι οι σχολικοί σύμβουλοι σε μια πρώτη ενημέρωση επέδειξαν ενθουσιασμό για το πρόγραμμα, η εφαρμογή του οποίου στα σχολεία όμως εξαρτάται από την απόφαση του παιδαγωγικού Ινστιτούτου."

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου